گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

ارسال آخرین اخبار برای ثبت در گرمسار نیوز

ارسال آخرین اخبار برای ثبت در گرمسار نیوز لطفا صرفا اخبار گرمسار را ثبت بفرمایید

نظرات 3 + ارسال نظر
ل جمعه 28 مهر 1391 ساعت 10:22

در ابتدای این مراسم جواد پیشگر سردبیر مسابقه رادیو به روی سن آمد و یادداشتی را برای مرحوم مسروری قرائت کرد که در بخش از آن آمده بود: روزگار غریبی است. همیشه پیش از آنکه فکر کنی، اتفاق می‌افتد. از آخرین باری که دیدمش زمانی نمی‌گذرد و هرگز فکر نمی‌کردم اینقدر زود اتفاقی که تصور نمی‌کردم رخ بدهد. پرواز همیشه زیباست؛ خواه پرنده، خواه عزیزی چون بهروز.

در ادامه میکائیل شهرستانی در سخنانی گفت: ای کاش در شادی‌ها کنار هم باشیم و با شادی هم خرسند باشیم اما طبق رسمی که چند سالی رایج شده این تجمعات در مجالسی نظیر این شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: من هم دوره بهروز نبودم اما در رادیو چه به عنوان کارگردان و چه همبازی در کنارش بودم. سال ها پیش در کاری با مرحوم خسرو شکیبایی و بهروز مسروری همبازی بودم، به دلایلی امکان همراهی من تا انتهای کار وجود نداشت و این دو به پشتیبانی از جوان تازه به دوران رسیده‌ای که جدیدا وارد این عرصه شده بود، از آن کار بیرون آمدند.

ل جمعه 28 مهر 1391 ساعت 11:56

مجیدی در گفتگو با مهر:

نیمی از سوانح هوایی در دنیا هنگام نشستن هواپیما رخ می دهد
سمنان-خبرگزاری مهر: معاون امور دولت و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی علل عمده سوانح هوائی را خطای انسانی، نقص فنی هواپیما، نقص دستگاه های ناوبری و حوادث قهری عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از 50 درصد از سوانح هوایی دنیا در هنگام نشستن هواپیما رخ می دهد.

ل جمعه 28 مهر 1391 ساعت 11:58

خبرگزاری مهر،‌ گروه فرهنگ‌وهنر: سعید نعمت‌الله دیالوگ‌هایی در دهان شخصیت‌های حتی لمپن و کوچه بازاری فیلمنامه‌هایش می‌گذارد که کماکان خاصیت ادبی دارند. فکر می‌کنم که کار بازیگر در اجرای متن‌های این نویسنده به ویژه در ادای دیالوگ‌ها دشوارتر می‌شود. واقعا اینطور است؟

سلطانی: نعمت‌الله متن‌های رئالیستی می‌نویسد و به مسائل اجتماعی و واقعیت‌های روزمره توجه ویژه‌ای دارد. او استیلی در دیالوگ‌نویسی‌اش دارد که مختص خودش است. گاهی قافیه‌هایی در دیالوگ‌ها تکرار می‌شود که بازیگر اگر مهارت ادای صحیح آنها را نداشته باشد، بازی و متن هر دو آسیب می‌بینند. بنابراین نعمت‌الله روی اینکه کدام بازیگر و با چه ویژگی‌هایی در کار حضور داشته باشد، وسواس دارد. این کار نسبت به گفتن دیالوگ‌های روزمره سخت‌تر است. اما اگر موفق شود به صورتی طبیعی آنها را ادا کند کارش جذاب‌تر می‌شود.

* با توجه به رئالیسمی که بر آن تأکید دارید، این نکته وجود دارد که چه آن فرد کوچه بازاری و چه آن سرهنگ نیروی انتظامی همه از یک جنس تمثیل و استعاره استفاده می‌کنند. این اندکی فضا را غیرواقعی می‌کند. در حالی که مخاطب انتظار دارد جمیل متفاوت از یونس استدلال کند اما می‌دیدیم وزن استفاده از استعاره و تمثیل در هر دو یکی است. تنها جنس بازیگر است که به تغییر لحن کمک می‌کند و در کنار قدرت بازیگر، حسن انتخاب او نیز در نمایش دوگانگی فضا مؤثر بوده‌است. با این حال جا داشت متن تغییر لحن و گفتار را لحاظ کند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد