گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

آغاز فروش 90 میلیارد تومان اوراق مشارکت آب از فردا

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران از آغاز فروش اوراق مشارکت طرح های آبی این شرکت از فردا (یکشنبه) در شعب منتخب بانک صادرات ایران در تهران خبر داد و گفت:راهکارهای خوبی برای استقبال خرید از این اوراق پیش بینی شده است.

 بولتن نیوز_ صفحه انرژی به نقل از فارس، خسرو ارتقایی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فروش اوراق مشارکت طرح های آبی شرکت آب منطقه ای تهران از فردا به مدت پنج روز و به میزان 900 میلیارد ریال از طریق شعب منتخب بانک صادرات ایران در شهر تهران، آغاز می شود.

ارتقایی با بیان اینکه این اوراق مربوط به دو طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به شهر قم و ساختمان سد نم‌رود می شود، تصریح کرد: اوراق مشارکت طرح های آبی این شرکت بی نام و قابل انتقال به غیر است و با سود سالانه 20 درصد در اختیار علاقه مندان و مردم شریف شهر تهران قرار خواهد گرفت.وی با اشاره به آثار مثبت استفاده از اوراق مشارکت مردمی در طرح های عمرانی کشور از جمله طرح های آبی و مهرماندگار دولت دهم، خاطر نشان کرد:امید است این طرح ها بتوانند در زمان مورد نظر به بهره برداری برسند تا مردم و مخاطبین این گونه طرح های آبی بتوانند از نتایج آن بهره مند شوند.

 

*فروش اوراق مشارکت به پیمانکاران پروژه

ارتقایی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا مطمئن هستید که از این اوراق استقبال شود اظهار داشت:راهکارهای خوبی برای استقبال و خرید اوراق یاد شده پیش بینی شده است.

وی ادامه داد:یکی از این راهکارها فروش اوراق مشارکت طرح های آبی به پیمانکاران پروژه است که امید است این راهکار کارساز شود.

 

*پیشرفت 93 درصدی طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود

وی با بیان اینکه هر دو طرح آبی مورد نظر از جمله طرح های مهر مانگار دولت دهم است، افزود: 300 میلیارد ریال از این میزان اوراق مشارکت مربوط به طرح ساختمان سد نم‌رود و 600 میلیارد ریال آن نیز به طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود اختصاص دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت:طرح انتقال آب از سرشاخه های دز به قمرود در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 93 درصد شامل یک سد بزرگ و چهار سد انحرافی در حال اجرا است و قرار است آب آشامیدنی مطلوب و گوارا را به شهر مقدس قم انتقال دهد.

به گفته وی، سد نم‌رود نیز که در 120 کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد، با 70 درصد پیشرفت فیزیکی 140 میلیون مترمکعب آب را در مخزن خود ذخیره کرده و قادر است 120 میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعت به سمنان، گرمسار و ایوانکی و آرادان تامین و منتقل سازد.