پست جدید /پیام روز

شهر خوب ساختنی است نه یافتنی

همه برای ساختن شهر خوب کمک کنیم . 

سرخه شهر خوبی ها  / تو را می سازیم

شهر خوب بایستی هم از نظر ظاهرو هم از نظرویژگی های اجتماعی دارای ویژگی هایی باشد تا بتوان آن را شهری خوب نامید .

از مهمترین ویژگی ها ی یک شهر خوب ساختار هدفمند و برنامه ریزی شده مدیریت شهری آن می باشد یک شهر خوب را شهروند خوب می‌سازد و این در ذات مردم نهفته است که یک شهروند باید خوب باشد تا یک شهر خوب ساخته شود. یعنی یک شهروند خوب وقتی روح پاکیزگی ذاتی در وجود خود داشته باشد می تواند شهر پاکیزه و خوبی بسازد.شهر خوب ساختنی است نه یافتنی و این شهروندان هستند که باعث می‌شوند با رعایت قوانین شهروندی و تعهد به حقوق شهروندی خود شهر زیبنده‌ای داشته باشند، زیرا شهر متعلق به همه مردم است و همین امر شهروندان را موظف به مشارکت و همکاری برای داشتن یک شهر خوب می‌کند.

مدیریت شهری از نکات بسیار مهمی می باشد چرا که کمیته هایی تصمیم گیر آن می بایستی از افرادی تشکیل شوند که دغدغه یک شهر خوب را قبول داشته باشند .

شهر خوب باید فرهنگ پاکیزگی مردمش بالا باشد اما در وهله اول باید مدیریت شهری بتواند با برگزاری مراسمات مختلف در سطح شهر و تغییر در سیمای شهری سرخه مردم را در رعایت این فرهنگ که از توصیه های پیامبر اعظم (ص) می باشد دعوت نمایند

شهر خوب شهری است که مدیریت شهری اش بتواند با استفاده از تعاطی افکار و تضارب آراء مجموعه ای از دلسوزان به انقلاب و شهر را گرد هم در آورد تا بدین صورت بتواند مشکلات شهری را برطرف کنند

ودر آخر شهر خوب شهری است مبتنی بر فرهنگ ایثار ، مبلمان شهری اش برگرفته از الگوی ایثار ، رفتار مردمش مبتنی بر فرهنگ ایثار ، دوست داشتن و محبت کردنش مبتنی بر فرهنگ ایثار .

و در آخر مدیریت شهری ، یعنی مدیریت ایثار ، یعنی دوست داشتن ، یعنی عشق ورزیدن به کار و اندیشه ، یعنی اینکه سرخه شهر آبادی خواهد شد اگر بخواهیم ...

راه اندازی ایستگاه کارت هوشمند ملی در سرخه

با افتتاح ایستگاههای کارت هوشمند ملی در مهدیشهر و سرخه، صدور کارت ملی قدیمی در استان سمنان متوقف شد .

طالب بیدختی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان با اعلام این مطلب گفته : با یاری خداوند متعال و در گرامیداشت دهه مبارک فجر توفیق یافتیم در راستای اهداف سازمانی سازمان ثبت احوال کشور و با دستور ناظمی اردکانی رئیس سازمان و اعلام ایشان مبنی بر توقف صدور کارت ملی به صورت قدیم از 22 بهمن سال جاری در سراسر کشور، تمامی ایستگاههای کاری کارت هوشمند ملی را در سراسر استان سمنان برای هم استانیهای عزیز راه اندازی نموده تا مردم عزیز بتوانند دارای کارت هوشمند ملی شوند.

محسن اسماعیلی

 

طالب بیدختی افزود: طبق مصوبه ستاد دهه فجر اداره کل ثبت احوال استان سمنان و همکاری فرمانداران شهرستانهای مختلف استان تمامی ایستگاههای کارت هوشمند ملی در شهرستانها و شهرهای مختلف در سراسر استان به بهره برداری رسید و از این پس مردم شریف و همیشه در صحنه استان سمنان می توانند از امکانات کارت هوشمند ملی استفاده نمایند.

ایشان افزود: از روز 23 بهمن ماه صدور کارت ملی شناسائی به صورت قدیم به طور رسمی در استان سمنان متوقف و ادارات تابعه موظفند برای مراجعه کنندگان کارت هوشمند ملی تهیه نمایند.

طالب بیدختی در خصوص کارتهای در دست مردم اظهار داشت: کارتهای در دست مردم تا پایان سال 94 اعتبار دارد و هم استانیهای عزیز در 2 گروه می توانند نسبت به تعویض کارت ملی قدیم خود اقدام نمایند که این 2 گروه شامل : 1- افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده و تاکنون کارت شناسایی ملی (کارت فعلی) را دریافت ننموده اند. 2- کسانی که مشخصات هویتی خود را تغییر داده و تاکنون نسبت به تعویض کارت ملی خود اقدام ننموده اند (این مشخصات شامل نام، نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه و تاریخ تولد می باشد).

منبع : سایت اداره کل ثبت احوال استان سمنان

افزایش 100 درصدی ازدواج در شهرستان سرخه

 

به گزارش وبلاگ خبری شهرستان سرخه و بر اساس اعلام سایت اداره ثبت احوال شهرستان سرخه ازدواجهای به ثبت رسیده  در بهمن ماه سالجاری  نسبت به دی ماه گذشته رشد صد در صدی داشته است .

رستمیان رئیس اداره ثبت و احوال شهرستان سرخه با اعلام این مطلب گفته : در ماه بهمن که همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران نیز بوده در سرخه 10 ازدواج ثبت شده صورت گرفته که به نسبت ماه گذشته 100 درصد افزایش داشته است .

لازم به ذکر است که احصاء و جمع آوری ، ثبت ، تجزیه و تحلیل آمار و وقایع حیاتی و انتشار آن می تواند به عنوان مبنای تصمیم سازی و تصمیم گیری مسئولین در شهرستان باشد. از همین رو وبلاگ شهرستان سرخه امیدوار است با برنامه ریزی و هماهنگی و توجیه دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها ی سطح شهرستان در خصوص  چگونگی اعلام و ثبت وقایع حیاتی  روستاهای تابعه ، آمارها ی دقیق‌تر و صحیح‌تر ی به دست آید که این آمارها می تواند در برنامه‌ریزی‌های مسئولان امر نقش بسزایی ایفا نماید .

نشست صمیمی شهردار سرخه با اصحاب رسانه

 

مهندس مصطفی فوادیان شهردار شهرستان سرخه در نشست صمیمی با خبرنگاران ندای سرخه گفت:من معتقدم هرچه بیشتر رسانه ها,خبرگزاری ها و سایت ها در سطح یک شهر فعال تر باشند میتوانندهم کمک بسیار خوبی در توسعه وپیشرفت مردم وهمچنین ارائه نقطه نظرات مردم وانعکاس آن به مدیریت شهری باشند.وی افزود :رسالت اصحاب رسانه فقط در انعکاس اخبارنیست ,اصحاب رسانه می توانند یک اتاق فکر برای مدیران باشند ونقد درست وسازنده باعث پیشرفت می شود.بااعتقاد به تعامل بین دستگاه هاوهمفکری وهم افزایی خواسته ما این است که اصحاب رسانه در راستای این هم افزایی به سهم خود به ما کمک کنند.همچنین فوادیان از انجام برخی کارهای عمرانی و زیباسازی وفضاسازی های لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی خبرداد.

کیفیت برنامه‏های بقعه متبرکه پیر غریب در سرخه رسیدگی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، با حضور حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالله واحدی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، معاون این اداره کل، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان سمنان و شماری از مسئولان و . . .، کیفیت برنامه‏های بقعه متبرکه پیر غریب در سرخه بررسی شد.

در این نشست، مسائل مترتب بر اداره مطلوب و تقویت جایگاه کیفیت برنامه‏های بقعه متبرکه پیر غریب در سرخه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان و سایر مدیران حاضر در این مراسم در ادامه بررسی‏های خود و بازدیدی که از بقعه متبرکه پیر غریب در سرخه داشتند، بر تقویت جایگاه اوقاف و امور خیریه استان سمنان و نیز احیای موقوفات در استان تاکید کردند.

به گزارش فارس؛ در میان کشت‏زارهای سرخه واقع در 20 کیلومتری غرب سمنان، مقبره‏ای به نام پیر غریب وجود دارد؛ بنای بقعه شامل حرم، صحن و گنبد کوتاه و فاقد ساقه و به صورت کاسه‏ای است.

داستانی نیز در این مورد نقل می‏کنند که جالب توجه است؛ در این زمینه گفته می‏شود که آسیابان پیری با بار خود از این محل عبور می‏کرده و ناگهان بار گندم از پشت الاغش به زمین می‏افتد.

شب هنگام در عالم رؤیا، پیرمرد نورانی و جلیل‏القدری به کمک وی می‏شتابد؛ چون این خبر به گوش مردم می‏رسد، در این محل بنایی برپا کرده و آن را پیر غریب نامیدند.

مرحوم صنیع‏الدوله که در زمان ناصرالدین شاه قاجار از سمنان و سرخه دیدن کرده، در جلد سوم کتاب مطلع‏الشمس از این بقعه نام برده است.

بقعه پیر غریب سرخه محل عبادت حضرت خضر نبی است.بقعه پیر غریب مربوط به دوره قاجار قبل از آن است و در سرخه، ابتدای ورودی شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۱ با شمارهٔ ثبت ۵۸۲۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

کمک ماهیانه خير سرخه اي به کميته امداد شهرستان سرخه

به گزارش روابط عمومي و اطلاع رساني کميته امداد استان سمنان ، مدير کميته امداد شهرستان سرخه گفت خيري از اين شهرستان علاوه بر تحت پوشش داشتن 32 يتيم و پرداخت ماهيانه 6 ميليون و 400 هزار ريال به حساب ايتام ، در ديداراخير با مديرکل اين نهاد در استان و مدير شهرستان سرخه از کمکهاي جديدش به اين نهاد در سرخه خبر داد .

عبدا... رستگار گفت ( نجف رستگار ) خير سرخه اي در اين ديداراز پرداخت ماهانه 37 ميليون و 500 هزار ريال ديگر به اين نهاد در سرخه خبر داده و گفته است مبلغ 17 ميليون و 500 هزار ريال براي بيماران طرح شفا در اين شهرستان هزينه شود و 20 ميليون ريال مابقي نيز براي امور معيشتي 200 نفر ازافراد سيد تحت پوشش کميته امداد استان هزينه شود .

شايان ذکر است اين خير سرخه اي علاوه بر اين کمکها ، مبلغ 200 ميليون ريال نيز در اختيار کميته امداد سرخه قرار داده است تا با نظر و صلاحديد کميته امداد اين شهرستان جهت استفاده در مشاغل خانگي به صورت وام قرض الحسنه در اختيارافراد مستعد اين شهرستان قرار گيرد .

از شهر چه خبر ؟

* قرار است جشن سالگرد شهرستان شدن سرخه برگزار شود . امیدواریم مسئولین این موضوع را جدی بگیرند !!

* شنیده ایم شهردار سرخه گفته : شهر رئیس جمهور باید نمونه و زیبا باشد . خدا کنه فقط حرف نباشد

* عملکرد خوب سپاه ناحیه سرخه  و شهرداری سرخه در ایام دهه فجر موجب رضایت مردم بوده .

* امام جمعه سرخه در نماز جمعه هفته گذشته از عدم استقرار بعضی از ادارات به شهرستان گلایه کرد و گفت : مدیران کل این ادارات خودشان جواب مردم را بدهند . عجب !!مدیران کل و جواب ؟!!! بعید است

* قرار بود ماهها قبل کار ورودی های سرخه آغاز شود . حالا که نزدیک عید شده ظاهرا بی خیال شده اند .

* و اینکه قرار بود بعضی از ادارات در دهه فجر در سرخه مستقر شوند ظاهرا  آن خبرها هم سر کاری بود .

* مردم می گویند : بهتر است از همین الان مسئولین به فکر استقبال از مسافرین نوروزی باشند و مقدمات حضور مسافران را در داخل شهر فراهم کنند . خوبه که به فکر زیبایی شهر و تبلیغات هم باشند !!

* اداره منابع طبیعی هم ورودی اداره را به هم ریخته و میخواد ظاهرش و مرتب کنه . در قبال کار خوب فقط باید بگیم تشکر

* کار قشنگ اداره میراث فرهنگی سرخه برای شناساندن آثار تاریخی سرخه قابل تقدیره . فقط امیدواریم اون قولهایی که برای قلعه تاریخی جهان آباد و خانه حشمت و آب انبار و ... داده بودن یادشون نرفته باشه

* راستی ایام تعطیلات نوروز فرصت خوبیه برای تبلیغ و شناساندن آثار ماندگا تارخی و صنایع دستی سرخه .

* دیگه از اینکه چرا اسم سرخه در سایت وزارت کشور نیست و اداره مسکن و شهرسازی سرخه کجا رفت و سرپرست فرماندار کی جاشو به فرماندار میده و بخشدار مرکزی و بخش جدید که تعیین میشه و اداره ثبت اسناد و بقیه ادارات کی مستقر میشن و آلودگی کربنات سدیم چه جوری کنترل میشه و چرا سرخه دانشگاه نداره و ... هیچی نمگم چون زبون مو در آورد.

*  شنیدیم مقدمات استقرار بنیاد شهید در سرخه فراهم شده ؟ خدا کنه این یکی حداقل راست از آب در بیاد

* مردم میگن : مسولین به فکر راه اندازی ی دبستان پسرانه تو شهرک امام باشن . خوب حرف حساب که جواب نداره .

* جوانان سرخه هنوز منتظر زمین و مسکنن . ببخشید یادم رفت که بنر اداره مسکنو باد برده !!!!

* ی بانی پیدا بشه ی تابلو برای اداره تبلیغات اهدا کنه . فقط یادتون باشه تابلوش مثل مسکن و شهرسازی نباشه .

* سر و سامان دادن به وضعیت درختهای شهر سرخه هم کار قشنگی بود . دست شورا و شهردار و عواملش درد نکنه . راستی اگه برای درختها پلاک هم بزارید بد نیست .

* راهنمایی و رانندگی بیشتر حضور عملی داشته باشه . اینم حرف و درخواسته مردم بود

* دادگاه سرخه چی شد کسی خبری از اومدنش داره یا نه ؟!!!

* یادم رفت بگم راهپیمایی 22 بهمن امسال سرخه بی نظیر بود . آفرین بر این حضور . کاش مسولین برنامه ریزی بهتری داشتند . (‌جایگاه ،‌دعوت از مسولین کشوری یا استانی ، برنامه های حاشیه ای ، حضور صدا و سیما ‌،‌ و ...)‌ ولی با این وجود دست مسئولین هم درد نکنه

* زمین فوتبال سرخه هنوز به سرانجام نرسیده یعنی اینکه : فوتبال تعطیل !!!!‌باور نمی کنید ؟

* خداحافظ شما چیزی به نظرتون میرسه بگید .

 

 

نظر سنجی ویژه

4535345

 

به اطلاع بازدید کنندگان محترم می رساند با توجه به فعالیت یکساله این وبلاگ خبری در نظر دارد در سه قسمت در محدوه زمانی 10 روزه برای هر نظر سنجی در خصوص انتخاب بهترین و جدی ترین اداره شهرستان  سرخه نظر سنجی نماید . امیدواریم با شرکت گسترده شما عزیزان در پایان فعالترین ادارات را از نظر شما به ترتیب اعلام نمائیم .

تبلیغ برای شرکت در این نظرسنجی انتظار این وبلاگ از شما بازدید کننده گرانقدر است . قسمت اول این نظر سنجی در قسمت پایین ،‌سمت چپ این وبلاگ خبری قابل مشاهد است . باتشکر

شهرستان سرخه در آستانه یکسالگی

 

 

 

با فرا رسیدن اسفند ماه خاطره خوش هدیه ارزشمند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مردم سرخه در ذهنها تداعی می شود . اسفند ماه سال 91 برای مردم سرخه لحظاتی فراموش نشدنی خواهد بود . روزهایی که مردم سجده شکر به درگاه خداوند به جا آوردند و هدیه گرانبهایی را که سالها در انتظارش بودند را از دست مبارک مسولان دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی در آغوش کشیدند .

یکسال از آن روزهای خوش می گذرد و این روزها مسئولین و مردم خود را مهیای برگزاری جشن یکساله شدن شهرستان سرخه می کنند . هر چند در طول این یکسال کام شیرین مردم گاهی تلخ شد ولی صبوری و متانت مردم قدرشناس و انقلابی سرخه بر تلخی های آن مرهم شد . جشن یکسالگی شهرستان سرخه  با جشن یکسال قبل متفاوت شده است . آن روز فرزند برومند سرخه دکتر حسن روحانی در جشن شکرانه شهرستان شدن سرخه شرکت کرد و برای مردم سخنرانی کرد که امروز او افتخار استان سمنان و شهرستان سرخه است . بخواهیم یا نخواهیم سرخه امروز شهر رئیس جمهور است و استان سمنان به حضور او  بر خود می بالد. امیدواریم مسولان خدوم و دلسوز استان مردم سرخه را در این جشنی که به یاد ماندنی خواهد شد یاری نمایند .

از استاندار با کفایت و بسیجی استان جناب آقای مهندس وکیلی و معاونان پرتلاش و دلسوز ایشان نیز می خواهیم تا مردم سرخه و شهرستان نوپای سرخه را با دستان باکفایت خود به منزلی که شایسته آن است برسانند .

بیائیم جشنی در خور شهر رئیس جمهور برگزار کنیم

راستی یاد همه آنهایی که برای شهرستان شدن سرخه تلاش کردند به خیر و نیکی باد

یادمان باشد که هیچگاه نباید شهر آبا و اجدای خود را فراموش کنیم . 

 

 

تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و استاندار سمنان، طی پیام مشترکی از حضور بی نظیر و حماسی مردم استان در راهپیمایی یوم ا.. 22بهمن تقدیر و تشکر نمودند: متن پیام به شرح ذیل است:
حمد و سپاس خداوند بزرگ را که بار دیگر مردم شریف و متدین استان سمنان در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن بی نظیرترین حماسه حضور مردمی در حمایت از ارزشها و دستاوردهای گرانقدر انقلاب اسلامی را خلق نمودند و تصویری از وحدت، انسجام ، یکپارچگی، ایستادگی، بصیرت و آگاهی خود را به جهانیان نشان دادند.

مردم انقلابی ، ولایت مدار و همیشه در صحنه استان سمنان حماسی تر از سالهای گذشته و همگام با خیل عظیم ملت سلحشور ایران اسلامی درطلیعه ی سی و ششمین بهار عزت و آزادگی با گامهایی استوار و با شعار هیهات من الذله پاسخ کوبنده ای به اظهارات موهن و تهدیدآمیز مقامات آمریکایی و صهیونیست جنایتکار دادند.

آفرین به مردم انقلابی از زن و مرد، پیر و جوان، کوچک و بزرگ که در این موقع خطیر در راهپیمایی یوم ا... 22 بهمن حضور یافتند تا به دنیا اثبات کنند که به رغم تمامی توطئه ها، تحریم ها و توهّمات معاندین و بدخواهان با عزمی والا و قدمی ثابت همچنان به خون مُطهر شهیدان والامقام، آرمانهای ارزشمند امام راحل (ره) منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و حمایت از دولت خدمتگزار تدبیر و امید خصوصاً در بحث مذاکرات هسته ای که در راستای پیروی از فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب گام برمی دارند پایبند هستند.

در این راستا جا دارد از این همه شور، نشاط، امید، تعهد و حماسه آحاد مردم عزیز استان سرافرازمان در این راهپیمایی باشکوه تقدیر و تشکر نموده یقیناً این آگاهی، هوشیاری، و ولایت مداری ملت عظیم الشأن از الطاف کریمه خداوند متعال برای این انقلاب عظیم و دعای خیر حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء است که باید شکرگزار و قدرشناس آن باشیم

راهپیمایی غرور آفرین یوم الله 22 بهمن در شهر رئیس جمهور

تصویری به یاد ماندنی از سیل خروشان مردم سرخه در راهپیمایی 22 بهمن  

امروز مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه شهرستان سرخه با حضور در خیابان ها و مسیرهای راهپیمایی، بار دیگر با تجدید بیعت با مقام عظمای ولایت ، وفاداری خود به انقلاب اسلامی ایران را به منصه ظهور رسانده و حماسه ای پرشور تر از سالهای قبل خلق کردند.

امروز شهر پرچمدار دولت تدبیر و امید  همانند سراسر ایران، با گام هایی راسخ تر از گذشته به صحنه دفاع از انقلاب و دستاوردهای آن آمدند تا بار دیگر به جهانیان بفهمانند که آنها تا آخر پای انقلاب شان هستند.

مردم پرشور سرخه که حضور جوانان نسل سوم انقلاب در میان آنان نمود خاصی داشت سی و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفتند و نشان دادند که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب و رهبری خواهند ماند.

روستاهای  مختلف شهرستان همچون افتر ،‌ لاسجرد ،‌ مومن آباد ،‌اروانه ،‌ایج و ...  نیز امروز همزمان با سراسر ایران اسلامی صحنه خلق حماسه حضور در طلیعه سی و ششمین بهار انقلاب بودند و به دشمنان نظام اعلام کردند که هرگز دست از حمایت و پشتیبانی نظام خود بر نخواهند داشت.

بقیه تصاویر در ادامه مطلب :

ادامه نوشته

وزیر بهداشت از پروژه در دست ساخت دانشکده پیراپزشکی سرخه بازدید کرد

 

دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی که برای سخنرانی در مراسم راهپیمایی شهرستان دامغان به استان سمنان سفر کرده صبح سه شنبه با حضور در سرخه از پروژه در دست ساخت دانشکده پیراپزشکی این شهر بازدید کرد.

در صورت دریافت خبرهای تکمیلی از نتایج این سفر به اطلاع خواهد رسید .

یاد شهید ابراهیم امامی سرخه ای گرامی باد

 

قال رسول ا... (ص) ما من قطه اجب الی ا... عزوجل من قطره دم فی سبیل ا...

در نزد پروردگار هیچ قطره ای با ارزشتر از خونی که در راه خدا ریخته می شود نیست

شهید ابراهیم امامی در تاریخ 3/4/1333 در سرخه متولد شد . این شهید پس از اینکه تحصیلات ابتدائی را در سرخه به اتمام رساند به سمنان آمد و پس از کسب دیپلم در رشته علوم تجربی، از سال1355 در رشته حقوق در دانشگاه ملی(شهید بهشتی ( تهران مشغول به تحصیل شد.

شهید امامی در دانشگاه ضمن پخش اعلامیه و انجام فعالیت های مبارزاتی در راهپیمایی های مردمی نیز شرکت داشت. حتی به مادرش گفته بود که شب ها در خانه را نبندد تا مبارزانی که تحت تعقیب مامورین شاه به خانه ها فرار می کنند و پناه مبردند به راحتی از دست مامورین خلاصی یابند.

این شهید پس از صدور فرمان امام مبنی بر لغو حکومت نظامی به مبارزه مسلحانه با دژخیمان رژیم پهلوی پرداخت و سرانجام در شامگاه22 بهمن 1357 شهد شهادت نوشید.

 باغبان ها رفته اند از باغ ها

سروها ماندند با این داغ ها

50 پروژه عمرانی، خدماتی ، اقتصادی و رفاهی در شهرستان سرخه افتتاح شد

410پروژه در ایام الله دهه فجر افتتاح می شود

در پنجمین روز از ایام الله دهه فجر بهره برداری از 50 پروژه عمرانی عصر چهارشنبه در مراسمی با حضور استاندار سمنان آغاز شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان سرخه به خبرنگار ایرنا گفته: این پروژه ها در زمینه های مختلف و در قالب توسعه خدمات دهی به مردم و رشد وتوسعه این شهرستان با سرمایه گذاری قریب 80 میلیارد ریال اجرا شده است.

ˈعلی آشوریˈ افزود: طرحهای کشاورزی، دامپروری و پرورش طیور، برق رسانی، عمران شهری و روستایی شامل بهسازی و آسفالت معابر، آموزشی و ... از جمله این پروژه ها است.

وی گفت: به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دو روستای جوین و عبدالله آباد شهرستان سرخه به شبکه تلفن همراه پیوست.

استاندار سمنان در سفر به شهرستان سرخه ضمن حضور بر مزار شهدای گمنام و ادای احترام به شهیدان، در منزل دو تن از خانواده شهدا و جانبازان انقلاب اسلامی سرخه حضور یافت و ایثار و تلاش خانواده شهدا و جانبازان را ارج نهاد.

جای خالی شهرستان سرخه در فهرست شهرستانهای وزارت کشور ؟!!!!

چندی پیش نماینده محترم شهرستانهای سمنان مهدی شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ مردمی در پاسخ به این سوال مردم که چرا نام شهرستان سرخه در فهرست شهرستانهای وزارت کشور نیست فقط گفت : این سوال مهمی نیست و احتمالا وزارت کشور وقت نکرده تا نام شهرستان سرخه را در سایت درج نماید . !!!!

اینک در آستانه یکسالگی شهرستان شدن سرخه متاسفانه هنوز نام سرخه در فهرست شهرستانهای وزارت کشور درج نگردیده و علی رغم درخواست های مکرر مردم هیچ اقدامی و یا هیچ پاسخی از سوی مسولان محترم به مردم ارائه نشده است . جالبتر اینکه وقتی به فهرست شهرستانهای وزارت کشور مراجعه می کنیم شهرستان بوئین میاندشت با کد 427 در استان اصفهان در تاریخ 1392/5/10 به عنوان آخرین شهرستانی است که نامش در فهرست شهرستانها درج گردیده است . 

حال چرا نماینده محترم ما به جای پیگیری امور حوزه انتخابیه خود گفته که وزارت کشور فرصت پیدا نکرده جای تعجب دارد . !!

 مردم قدرشناس و ولایتمدار شهرستان از مسئولین خود انتظار دارند که به نیاز مردم رسیدگی کرده و از استاندار بسیجی و مردمی دولت تدبیر و امید نیز تقاضا مندیم نسبت به انتصاب فرمانداری در خور شهرستان رئیس جمهور سرعت بخشیده چرا که بر این باوریم که سرپرستی یکساله فرمانداری  سرخه زیبنده شهر رئیس جمهور محترم نیست


از شهر چه خبر ؟


... ؟!!!

کارت هوشمند ملی در سرخه

به گزارش اداره ثبت احوال سرخه:رضا رستمیان از را ه اندازی سامانه دریافت کارت هوشمند ملی در سرخه خبر داد سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان سرخه :گفت انشاء الله در یوم الله دهه فجراولین کارت هوشمند ملی در سرخه صادرمی شود 

 

کارت هوشمند

 

   

استاندار سمنان بر مهاجر پذیری در استان سمنان تاکید کرد



محمد وکیلی گفت: بر فراهم نمودن زیر ساختها و ترویج فرهنگ به منظور مهاجر پذیری در استان سمنان تاکید کرد. 

مهندس وکیلی استاندار سمنان در دیدار با بنیاد همیاری مردم و توسعه آموزش عالی استان با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر گفت:  انقلاب اسلامی ایران هرچه دارد از برکت دهه فجر است و این انقلاب بود که به ما هویت و شخصیت داد و همه ما باید قدر این انقلاب را بدانیم .

وکیلی خاطر نشان کرد: آنچه به نظام جمهوری اسلامی ایران عظمت و اقتدار داده است نگاه محبت آمیز خداوند به کشورمان است .

وی افزود: به پای این انقلاب خونهای زیادی ریخته شده است و اکنون با زحمات زیادی به ما رسیده است و ما وظیفه داریم ارزش و جایگاه انقلاب را حفظ کنیم .

استاندار سمنان هویت هر شهری را معتمدین و بزرگان آن شهر عنوان کرد و گفت: استان سمنان نیازمند این است که زیر ذره بین انتقادات سازنده مردم باشد و شما بعنوان معتمدین مردم میتوانید این انتقادات و نظرات سازنده مردم را به منظور رشد و توسعه استان به ما انتقال دهید .

وکیلی اذعان داشت: استان سمنان که از جمعیت دانشجویی بالایی برخورد است و در این بخش میتوانیم کار های مفیدی جهت مهاجرت پذیری انجام دهیم  و در راستای تحقق این امر باید فضای شهر را برای مهاجرت پذیری مهیا کنیم .

وی گفت : مهاجر پذیری آسیبهای اجتماعی را هم بدنبال  خواهد داشت ولی اگر فضای اجتماعی و رشد و توسعه اقتصادی مطلوب گردد بسیاری از آسیبهای اجتماعی برطرف خواهد شد .

استاندار سمنان یکی از تهدیدات استان را پایین بودن جمعیت عنوان کرد و گفت :خانواده تک  فرزندی هویت خود را از دست داده است .


محمد وکیلی تاکید کرد :امروز در روستاها آب ، برق ، گاز وتلفن و بهداشت فراهم شده است ولی خالی از سکنه است در صورتی که در افق 1404 جمعیت استان باید به یک میلیون و 500 هزار نفر برسد و اکنون 600 هزار نفر جمعیت دارد وی گفت امروز سن ازدواج به 30 سال رسیده است و اگر به همین شکل پیش برویم جمعیت رشد منفی خواهد داشت و برای جلوگیری از رسیدن به رشد منفی می باید جوانان را تشویق به ازدواج نمود .

استاندار سمنان شهادت جانباز سرافراز اسلام حاج علی شکرالهی را به مردم استان تبریک و تسلیت گفتند .

محمد وکیلی شهادت جانباز سرافراز اسلام حاج علی شکرالهی را به مردم استان تبریک و تسلیت گفتند . به گزارش روابط عمومی استانداری : متن کا مل پیام استاندار سمنان بدین شرح است : شهید حاج علی شکرالهی از جانبازان سرافراز و دلاور افتخار آفرین هشت سال دفاع مقدس پس از سالها جانبازی ، صبر و استقامت ، کار و تلاش در عرصه های فرهنگی دعوت حق را اجابت نمود و به همرزمان شهیدش پیوست . شهادت این سردار جانباز شهید را به امت اسلامی ، مردم شهیدپرور استان سمنان بویژه مردم همیشه در صحنه شهرستان سرخه ، خانواده فداکار و عموم همرزمان و ایثارگران عزیز تبریک و تسلیت عرض نموده ،ازخداوندرحمان می خواهم روح بلندآن شهیدگرانقدر رادربالاترین مراتب بارگاه قدسی باسرورو سالار شهیدان آقا ابا عبدا... الحسین (ع) محشور و همجوار گرداند و به بازماندگان شریف صبر و اجر جزیل عنایت فرماید .