گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

شرکت های خاوری در ایران و اسرائیل را بشناسید

در حالی که برخی رسانه ها عصر جمعه از وجود ۸ آژانس مسافرتی به نام پسر محمود رضا خاوری مدیر عامل فراری بانک ملی در تورنتو کانادا خبر داده اند، خبرنگار سیاسی قاصد به جزئیات بیشتری از این سرمایه گذاری دست یافت.

این رسانه ها از تاسیس آژانسی به نام جری کاپلین Jerry caplan Travel سخن گفته بودند که حتی در اسراییل هم دفتر دارد که بررسی های خبرنگار ما نشان می دهد علاوه بر این دفتر، یک آژانس فعال دیگر به نام  SOARING TRAVEL با نام مستعار اوج، نیز توسط خانواده خاوری مشغول فعالیت در تورنتو می باشد.

گفته می شود بخشی از سرمایه این آزانس ها از طرف شرکت هواپیمایی "م"  به پاس وامهای کلانی که از طریق بانک سپه ( زمان ریاست خاوری ) دریافت کرده تامین شده است.

از سوی دیگر، اسناد به دست آمده نشان می دهد "آ. خاوری" فرزند مدیرعامل سابق بانک ملی طی سالهای گذشته با تاسیس یک شرکت تجاری به نام "س" مشغول صادرات و واردات و خرید و فروش کالاهای مختلف در برج تجاری"ص" در خیابان شیخ بهایی بوده است که اکنون مالکیت این آزانس های مسافرتی نیز به نام اوست.

به گزارش قاصد، برخی فعالان سیاسی با اشاره به ارتباطات نزدیک خاوری با مهدی کروبی در دوران ریاست وی بر بانک سپه و نفوذ کروبی در زمان دولت خاتمی، از بی توجهی مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد به این سوابق وی انتقاد کرده و مصاحبه بهمنی مبنی بر دوستی 35 ساله با خاوری را از جمله مصادیق ارتباط نزدیک مسئولان ارشد اقتصادی دولت با این چهره سیاسی – اقتصادی می دانند.