گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز
گرمسار نیوز

گرمسار نیوز

پایگاه خبری ، تحلیلی و محلی گرمسار نیوز

فرماندار گرمسار: ۸۰ درصد نمک کشور در گرمسار تولید می‌شود

فرماندار گرمسار:

۸۰ درصد نمک کشور در گرمسار تولید می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار گرمسار گفت: ۸۰ درصد نمک کشور در گرمسار تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، داریوش طاهری عصر امروز در حاشیه نخستین جشنواره انار گرمسار در شهر ایوانکی اظهار کرد: 80 درصد نمک تولیدی کشور در گرمسار تأمین می‌شود و این به اهمیت ویژه گرمسار در تأمین نیازهای ضروری کشور دلالت دارد.

فرماندار شهرستان گرمسار با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی کشور گفت:اگر امنیت غذایی کشور تأمین شود به توسعه پایدار می‌رسیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه گرمسار در کشور افزود: اگر در کشور به دنبال توسعه پایدار هستیم و می‌خواهیم حرف اول را در خاورمیانه بزنیم.

فرماندار گرمسار شناسایی ظرفیت کشاورزی و دامداری و ایجاد انگیزه برای کشاورزان و دامداران این شهرستان گرمسار به ویژه شهر ایوانکی را از اهداف برگزاری جشنواره انار گرمسار عنوان کرد.

وی با اشاره به سابقه دیرینه و کهن شهرستان گرمسار در حوزه کشاورزی افزود:باید کشاورزی گذشته را احیا کرده و کیفیت و کمیت کشاورزی را به گذشته برگردانیم.

فرماندار شهرستان گرمسار با اشاره به موقعیت ممتازی که گرمسار در کشور دارد گفت:شهرستان گرمسار باوجود رودخانه دائمی، تنوع آب و هوایی، تولید مهم‌ترین محصولات زراعی مانند خربزه، انار، زیتون، پسته، گندم، جو و دیگر محصولات موردنیاز کشور جایگاه ویژه‌ای را در استان سمنان به خود اختصاص داده است.

طاهری با بیان اینکه 50 درصد انار استان سمنان در شهرستان گرمسار تولید می‌شود خاطرنشان کرد: خربزه‌های ایوانکی در طول تاریخ در سطح کشور معروف هستند.

وی با اشاره به نقش حیاتی کشاورزی در تأمین نیاز غذایی کشور افزود: اگر امنیت غذایی کشور تأمین نشود به توسعه پایدار نخواهیم رسید.

فرماندار گرمسار با اشاره به وضعیت موجود کشاوری و دامداری این شهرستان گفت: باید کشاورزی و دامداری خود را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم.

طاهری افزود: باید به گرمسار که قطب شاخص کشاورزی در کشور است توجه ویژه‌ای شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد